This topic contains 33 replies, has 15 voices, and was last updated by  modenet 26/01/2020 at 17:36.

0
33
12424
  • Verified

Per la configurazione con gli Assistant avete letto per bene qui?
    E visto gli esempi?

https://github.com/mvalla/openhab2-addons/blob/openwebnet/bundles/org.openhab.binding.openwebnet/README.md#integration-with-assistants

in particolare:

The device name imported in the assistant will be label given to the item, and not the item name; usually you can rename devices in the assistants. (item labels are not mandatory in openHAB, but for the Google Assistant Action they are absolutely necessary)

Note that the most flexible configuration is obtained using .items file: see the examples below.
    […]
    You will need to add tags manually for items created using PaperUI when Simple Mode item linking is de-activated, or for items created using .items file

• This reply was modified 6 months, 3 weeks ago by  mvalla.
    • This reply was modified 6 months, 3 weeks ago by  mvalla.

User
    mvalla
    Role
    End User
    84 posts
    Verified

in pratica bisogna prepararsi a mano un file openwebnet.items in /etc/openhab2/items ? e così via per gli altri ?

i file vanno tutti editati a mano? non esiste un configuratore?

io fin’ora ho usato solo Paper UI; sono riuscito ad importare le luci su alexa e da li a rinominarle. se compilavo i file sopra cosa sarebbe cambiato?

grazie mille di tutto il lavoro che hai svolto

• This reply was modified 6 months, 3 weeks ago by  modenet.

User
    modenet
    Role
    Software Developer
    231 posts
    Verified

buonasera a tutti,

anche io come <span style=”color: #36758a; font-family: DinPro, sans-serif; font-size: 15px;”>Alby552 ho installato Openhabian su RPi3 e </span><span style=”color: #48595f; font-family: DinPro, sans-serif;”>se cerco “openwebnet” non trovo nulla.</span>

mi potete aiutare?

grazie mille

User
    Sparrow
    Role
    Other
    1 posts
    Verified

vi aggiorno anche sul forum in italiano:

l’integrazione sul MH201 ha funzionato solo dopo l’upgrade del firmware all’ultima versione.

successivamente ha rilevato tutto, comprese le tende. il problema è l’integrazione con alexa: ho trovato solo gli interruttori e non le tende.

per farle vedere ad alexa devo creare dei file di configurazione .thing e .item a mano?

User
    modenet
    Role
    Software Developer
    231 posts
Viewing 4 posts - 31 through 34 (of 34 total)

You must be logged in to reply to this topic.